Proč je stanice metra Zličín stále ostudou města?

29.03.2022

Mnozí z nás si ještě pamatují, jak byla v roce 1994 s velkou slávou otevřena část trasy metra B a její konečná stanice Zličín. Už při jejím otevření za účasti tehdejšího předsedy vlády však na mnohé z nás tato stanice působila jako neprostorné provizorium - jednostranný vstup, užší schodiště bez eskalátoru. Už tehdy bylo zřejmé, že tento vstup je kapacitně značně poddimenzován, a to ještě nebylo ani otevřeno nákupní centrum Metropole (otevřeno v r. 2002).

Bohužel se od té doby nic nezměnilo. Vestibul i přilehlé okolí působí hodně zanedbaně a z pohledu čistoty a kultury prostředí i velmi nepřívětivě. Vedení města a jeho dopravní podnik jaksi zapomnělo, že tato stanice je také vstupní branou do našeho hlavního města pro řadu denně dojíždějících obyvatel Středočeského kraje i zahraničních návštěvníků hlavního města (linka č. 100 z letiště). V neposlední řadě tudy denně prochází tisíce návštěvníků přilehlého obchodního centra.

Pravidelně zde můžeme vidět cestující, kteří se s těžkými zavazadly nebo kočárky snaží bez újmy na zdraví či majetku s obtížemi dostat po chodech ven nebo dovnitř k metru.

Přitom před pár lety tolik kritizovaná stanice metra Veleslavín, kde nebyl při jejím otevření postaven eskalátor pro cestující vystupujících směrem na ruzyňské letiště, působí ve srovnání se stanicí Zličín jako luxusní dopravní uzel.

Proto bychom vedle budování nových linek a stanic metra neměli zapomínat ani na modernizaci těch stanic, které už občanům slouží dlouhá léta.