Praha jede, nebo Praha stojí? Město neumí sehnat lidi pro MHD
Na začátek školního roku oznámila Pražská integrovaná doprava na svých stránkách výpadek několika desítek spojů z důvodu nedostatků řidičů. Týden před tím jsme mohli zaznamenat zprávu, že několik rozházených kostek před Hlávkovým mostem u pražské Štvanice výrazně omezovalo několik dnů pražskou dopravu. Zdá se, že Praha neumí zajistit ani dostatek personálu pro provoz MHD ani dostatek kapacity na rychlé opravy komunikací.
Naproti tomu na webových stránkách prahajede.cz, které vedení Prahy zřídilo v březnu 2022 na podporu informační ofenzivy (tedy půl roku před komunálními volbami), jsme informováni o zahájení a přípravě velkých plánovaných investic v oblasti dopravní infrastruktury. Namátkou jmenujme lanovku do Bohnic, nové tramvajové linky, nový most na Smíchově (ne pro řidiče motorových vozidel), nové trolejbusové tratě atd.
Bude Praha na to mít peníze, když neumí ani zaplatit dostatek řidičů a provádět rychlou údržbu komunikací? Nebo se jedná pouze o známé rčení "Slibem nezarmoutíš"? Věřme, že ne.
Při pohledu na plynulost silničního provozu v Praze bychom mohli poněkud sarkasticky podotknout, že by se webová stránka prahajede.cz měla spíše jmenovat "prahastoji.cz".